Uit de hoogte - Reisverslag uit Québec, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu Uit de hoogte - Reisverslag uit Québec, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu

Uit de hoogte

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

29 Juli 2016 | Canada, Québec

Vandaag was de tweede volle dag in Quebec City. Na gisteren een aardige wandeltocht gemaakt te hebben door de stad besloten we om vandaag met de bus mee te gaan. Deze bus rijdt langs alle hoogtepunten in de stad en heeft verschillende haltes waar je uit, maar natuurlijk ook weer in kan stappen.

Na een uitgebreid ontbijt stapten we de bus in. Deze rode bus is een dubbeldekker met een open dak. We besloten om twee uur te blijven zitten in de bus. Dit lijkt misschien een lange rit, maar eigenlijk was deze tour zo voorbij. Onderweg kwamen we een aantal plekken tegen waar we gisteren al waren geweest, maar we hebben ook heel veel plekken gezien waar we gisteren nog niet waren geweest.

Tijdens de rit kon je je oortjes inpluggen en een taal kiezen. Op deze manier had je een 'eigen gids' die je allerlei leuke weetjes vertelde over de stad. Zo zijn wij er vandaag achter gekomen dat Quebec vrij vertaald 'where the river narrows' betekent. Ook vertelde de vrouwenstem dat de Franse invloeden nog steeds een heel erg belangrijke rol spelen in de stad. Dit is terug te zien in de vlag van Quebec.

Ik vertel even iets meer over de vlaggen. Ik vertelde namelijk eerder dat een hoop dingen opvallen aan het Franstalige gedeelte van Canada en zo ook de vlaggen. In de stad Quebec is bijna nergens een Canadese vlag te vinden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ottawa. Wel hangt hier bijna overal een vlag van Quebec. Dit komt doordat de regering van Quebec bestaat uit een partij die het Franstalige deel af wilt scheiden van Canada. Dan kom ik ook nog even terug op het feit dat Fransen het vertikken om Engels te spreken. Volgens mij was mijn theorie zo gek nog niet.

We zijn dus officieel op vakantie in Canada, maar ik moet eerlijk zeggen dat het steeds meer lijkt alsof we eerst in Engeland op vakantie waren en nu in Frankrijk op vakantie zijn. De verschillen zijn gewoon heel erg groot. Waar we in het Engelstalige gedeelte continu vrolijk begroet werden, worden we hier in het Franstalige gedeelte veel norser en afstandelijker te woord gestaan.

Na de lunch zijn we nog gaan wandelen door de stad om de laatste bezienswaardigheden te bekijken. De rest van de middag hebben we lekker rustig aan gedaan.

's Avonds zijn we bovenin het hotel gaan eten op de 27e verdieping. Het was chique. Heel chique. Een kaart met allemaal gerechten waarvan ik geen idee had wat ze betekenden. Ik ben het inderdaad niet gewend om chique te eten. Dit is juist ook weer leuk, omdat ik me dus heb laten verrassen door iets te bestellen dat voor mij onbekend was. Ik heb echt heel lekker gegeten en het uitzicht was ook echt heel erg mooi. Ik ga van de foto's van het uitzicht nog een filmpje maken, dus die houden jullie tegoed.

Morgen gaan we door naar Saint-Michel-des-Saints; een klein dorpje tussen Quebec City en Montreal in. Hier blijven we een nachtje voordat we doorgaan naar Montreal. Voor nu: slaap lekker!

  • 30 Juli 2016 - 23:46

    Carla:

    Hi nietjes,

    Wat is het toch heerlijk jullie avonturen te lezen. Ik schrijf steeds een bericht omdat ik dat zelf ook altijd leuk vindt ( ha, ha)

    Chique eten, leuk te lezen dat jullie dit gedaan hebben. Ik weet nog dat wij dit in Italie deden met Victor en dat hij toen vertelde dat hij " later als hij groot en beroemd was" iedere dag ging doen. Als het gast over chique eten moet ik daar altijd aan denken en glimlachen.

    Heel veel plezier nog.

    Lfs van ons

Tags: quebec, ciel, bus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Québec

Rondreis Oost-Canada

Rondreis van 18 dagen door Oost-Canada.

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2016

Home

03 Augustus 2016

Save the best for last

02 Augustus 2016

Yo Toronto

01 Augustus 2016

Tauros

31 Juli 2016

Er zijn meerdere wegen die naar...
Stefan

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 6025

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

Rondreis Oost-Canada

Landen bezocht: