Aanstekelijke Canadese trots - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu Aanstekelijke Canadese trots - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu

Aanstekelijke Canadese trots

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

24 Juli 2016 | Canada, Ottawa

Na vanochtend voor de laatste keer te hebben genoten van het ontbijt van Coby gingen we op weg naar Ottawa; de hoofdstad van Canada. De weg die wij volgden, was weer de Highway 60 door het Algonquin Park. Het park waar we gisteren hadden gefietst.

De hele rit bestond eigenlijk uit het rijden op deze weg. Het mooie was dat wij heel veel verschillende landschappen gezien hebben. Aan het begin het nationale park, daarna ging dit over in vlaktes en eigenlijk een soort van akkers met boerderijen en voor je het weet rijd je de buitenwijken van Ottawa in.

Voordat we in Ottawa arriveerden, waren we gestopt bij een Outlet Centre. Veel winkels en echt veel leuke dingen, maar er was een klein probleempje. Vic en ik zijn niet gemaakt voor deze kledingmaten. Kleding hier ziet er namelijk uit als volgt: de taille heeft een grotere omtrek dan de schouders. Jullie raden al een beetje hoe dat stond bij ons...

Eenmaal aangekomen in Ottawa zelf was het meteen duidelijk dat we echt in de stad waren. De hoge gebouwen staan overal om je heen en het is er een stuk drukker en gehaaster dan in bijvoorbeeld Huntsville. We checkten in bij ons hotel en hebben de rest van de middag lekker rustig aan gedaan.

's Avonds zijn we op pad gegaan. We hebben gegeten in een eetcafé en zijn vervolgens naar Parliament Hill gegaan. Wat Parliament Hill is, vertel ik morgen pas, omdat ik anders niets meer heb om morgen over te vertellen. Hier startte om 22.00 uur de 'Northern Light Show'. Deze show gaat over de geschiedenis van Canada en de invloeden die de Canadezen hebben gehad en nog steeds hebben op de rest van de wereld. Het hele grasveld zat vol en door middel van mooie beelden werden wij meegenomen in de Canadese vaderlandsliefde.

Tijden de show begonnen wij steeds meer te begrijpen waarom er zoveel Canadese vlaggen te zien zijn en de Canadezen zo trots over hun land vertellen. Als afsluiting van de show werd het volkslied gezongen en dan is het toch wel een kippenvel momentje als je daar midden in staat.

Terug op de kamer pakte Vic maar meteen zijn Canadese vlag uit die hij toevallig vlak voor het eten gekocht had. Deze vlag hangt nu pontificaal midden in de kamer. Nog even en hij kent het volkslied uit zijn hoofd.

Morgen gaan we opnieuw naar Parliament Hill, maar dan voor de wisseling van de wacht. Verder willen we graag naar het Canadian War Museum en naar een kathedraal hier in Ottawa. Wat er verder op ons pad komt, zien we morgen wel, want er is hier genoeg te bekijken.

Zoals de laatste regel van het volkslied luidt: "Oh Canada, we stand on guard for thee". Tot morgen!

• 25 Juli 2016 - 18:24

Carla:

Hi nietjes,

Ik denk dat wij binnenkort een logeer adres hebben in Canada... Gaan jullie emigreren? Wat een enthousiaste verhalen en steef misschien gaat er wel een verslaggever verloren, weet je zeker dat fysio "je ding is" ?

Het is super leuk te lezen welke geweldige avonturen jullie beleven. De outlet is een beetje jammer, maar schoenen? Zijn deze ook zo? Of hakken voor heren? Min puntje in het kader van emigreren. Tja!

Heel veel plezier in de stad. Ik heb met opa en oma afgesproken dat ik woensdag alle verslagen uitgeprint meeneem, dan kunnen zij het op papier lezen.

Lieve groet van ons

• 25 Juli 2016 - 22:01

Sabrina Van Ree:

Hi Stefan,

Was natuurlijk al een beetje op de hoogte gebracht door Ron, maar het is vele malen leuker om jullie reisverslag te lezen. Wat hebben jullie al veel gedaan. Herkenbaar zijn de reacties en natuurlijk loopt een vakantie niet altijd 100% als gepland, maar dat maakt het (achteraf) ook wel weer leuk. Dat worden later de mooiste verhalen.

Na een week vol activiteiten in New England en Ithaca zijn wij inmiddels in Florida aangekomen en gaan in de relax modus.

Have fun and we stay in contact.....

Groetjes Gerard, Sabrina en Nigel