Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en in de lucht

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

20 Juli 2016 | Canada, Peterborough

Vandaag is de tweede dag van onze vakantie en dus ook de tweede dag in Elmhirst Resort. Waar gisteren alles in het teken stond van niet te vroeg in slaap vallen, stond vandaag in het teken van leuke dingen doen. Met toch een beetje verstoord ritme was iedereen half 7 klaar wakker en dus besloten we maar meteen te gaan ontbijten. Tijdens het ontbijt scheen de zon al op het meer en was het dus een ideale dag om gebruik te maken van alle watersporten die ze hier op het park aanbieden.

Wij gingen dus langs bij Wilma, die eigenlijk Wilhelmina heet. Wilma heeft Nederlandse ouders die uit Zuntmikkelskestel komen. Sint-Michielsgestel wel te verstaan. Wilma zit achter de receptie en wij vroegen of we voor vandaag een boot konden huren. Helaas kregen wij te horen dat alle boten gedurende de hele zomerperiode al waren verhuurd. Gelukkig konden we nog wel gebruik maken van alle niet-motorisch aangedreven vaartuigen zoals kano's, kajaks en waterfietsen. Een andere vraag van ons was of we ook nog mee konden gaan met het watervliegtuig dat een rondje vloog over het meer. Dat kon toen alleen nog de volgende ochtend. Oké, zo gezegd, zo gedaan en wij spraken af dat we de volgende ochtend zouden gaan vliegen.

De rest van de ochtend hebben we lekker in de zon gezeten en genoten van de rust aan het meer. Tegen de lunch besloten Vic en ik om een kajak/kano op te halen. Ik weet nog steeds het verschil niet zo goed. In de kajak zijn wij over het water terug gevaren naar onze eigen aanlegsteiger. Daar aangekomen was er alleen een probleempje: de steiger lag namelijk helemaal vol met stront van de ganzen. En ganzen leggen geen bescheiden drolletje helaas, maar hele koeienvlaaien. Nadat Vic en ik uit de kajak waren gestapt hebben we met onze peddel eerst de steiger maar strontvrij gemaakt. Na te hebben geluncht werden we gebeld door Wilma, onze lieve receptioniste. Ze vertelde ons dat we ook al 's middags konden vliegen in plaats van morgenochtend. Dat kwam ons veel beter uit in verband met ons vertrek morgen naar de Niagara Falls, dus besloten we om 's middags te gaan vliegen. Ondertussen vertelde Wilma opnieuw dat haar ouders uit Zuntmikkelskestel kwamen. Vergeetachtige Wilma, de lieve schat.

Na 's middags nog te hebben gevaren stonden we om half 4 klaar voor onze vlucht. Vanessa was de stoere pilote die ons in haar vliegtuig wel even over het meer zou vliegen. Vic en ik kropen achterin en mochten de headset op. Nadat Vanessa haar vliegtuig vliegklaar had gemaakt, gingen we de lucht in. Vanuit het vliegtuig had je echt een heel mooi uitzicht over het meer en over alle andere bossen en velden die langs het meer lagen. In het meer zelf lagen ook allemaal eilandjes waar je in een bungalow of tent kan overnachten. Veel te snel landden we weer en was het de beurt aan pap en mam, die ook enorm van de vlucht genoten.

Na de vlucht werden er boodschappen gehaald voor de BBQ. Grillmeister Vic zou ons wel eens voorzien van lekkere burgers. Helaas was hij het na een keer de burgers omdraaien zat en mochten we zelf ons eten klaar gaan maken. Na de BBQ hebben we lekker uitgebuikt en we gaan zo ons bed opzoeken om morgen vroeg te kunnen vertrekken naar de Niagara Falls.