Tauros - Reisverslag uit Kingston, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu Tauros - Reisverslag uit Kingston, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu

Tauros

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

01 Augustus 2016 | Canada, Kingston

Na één nachtje door te hebben gebracht in Montréal gingen we door naar de volgende stop: Kingston. Dit betekende dat we vanuit de provincie Quebec weer naar de provincie Ontario gingen. Dit betekende ook dat we vanuit het Franstalige gedeelte weer in het Engelstalige gedeelte kwamen. Onderweg hebben niet heel veel geluk gehad, want door aanzienlijk wat file kwamen we veel later dan gepland aan in Kingston. Hier was onze kamer gelukkig wel al vrij en nadat we de spullen gedropt hadden, gingen we Kingston zelf in.

Ik wil nog even terugkomen op het weer terug gaan naar Ontario. Het leek serieus alsof we de grens overgingen. Eenmaal in Ontario wachtten allerlei soorten verkeersborden op ons met waarschuwingen over snelheden en inhalen en hoeveel je dat dan allemaal zou kosten als je die regels overtrad. In Quebec hebben we daar helemaal niks van gezien. Ook was het opmerkelijk dat we zodra we Ontario binnen reden gelijk weer verschillende Canadese vlaggen zagen wapperen.

In Kingston zelf wilden we graag met een trolley mee. Zo noemen ze de bus die langs alle highlights rijdt. Helaas was er voor vandaag geen kaartje mee te bemachtigen en omdat we hier maar één dag zijn, hield dat op voor ons. Gelukkig hadden we onze spreekwoordelijke wandelschoenen aan en nadat we voor het eerst deze vakantie een hotdog langs de weg hadden gekocht, gingen we te voet Kingston verkennen.

Wat ons meteen opviel, is dat Kingston een stad is met enorm veel Engelse invloeden. En met veel bedoel ik dan ook echt heel veel. Winkels die nog ouderwetse gevels hadden met mooie sierletters erop. Huizen in allerlei verschillende hoogtes en kleuren. Rode telefooncellen. We kwamen van alles tegen. Bovendien spreekt iedereen hier ook automatisch weer Engels en ergens is dat toch best fijn.

Nadat we zo een 3 uur door Kingston hadden gelopen was de pijp wel een beetje leeg en hadden we bekeken wat we wilden bekijken. We zijn terug gegaan naar het hotel en hebben hier even gezwommen. Nu komt het dames en heren. Jullie vroegen jullie vast al af waarom de titel van dit verhaal 'Tauros' was. Wel, dat ga ik jullie nu vertellen.

Tauros is een Pokémon. Sinds het uitbrengen van het Pokémon spelletje op de telefoon is er een hype ontstaan die jullie niet gemist kunnen hebben. Victor en ik zijn beiden ook mee gegaan in de hype, al moet ik zeggen dat Vic erger is dan dat ik ben. Wat is er dan zo bijzonder aan die Tauros? Nou, er zijn vier Pokémon in het spel continent gebonden; dat wil zeggen dat ze maar in één werelddeel voorkomen. Taurus is een van die Pokémon en komt alleen voor in Noord-Amerika. Laat het nou net zo zijn dat deze hier verscheen en Victor hem heeft gevangen. Met een hele zeldzame Pokémon op zak heeft hij het de rest van de avond nergens anders meer over gehad. Op dit moment ligt hij al te slapen en hoor ik hem nog steeds zachtjes: 'Tauros, Tauros, Tauros' mompelen.

Genoeg Pokémon. Morgenvroeg vertrekken we naar de allerlaatste stad die wij aandoen deze vakantie: Toronto. Hier zullen wij nog twee nachten blijven voordat wij donderdagavond lokale tijd terugvliegen naar Schiphol. Het einde van de reis is bijna in zicht, dus we gaan nog even genieten!