Bijna op de helft - Reisverslag uit Québec, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu Bijna op de helft - Reisverslag uit Québec, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

27 Juli 2016 | Canada, Québec

Na een nachtje geslapen te hebben in Saint-Michel-des-Saints verlieten we dit dorpje om door te gaan richting Quebec City. Het is vandaag de negende dag van de vakantie en dat betekent dat we nog negen dagen te gaan hebben. Het eerste stukje van de reis van vandaag was dezelfde weg als gisteren: veel bochten, slecht wegdek, maar o zo veel te zien onderweg. Het typische aan de huizen hier is toch wel dat ieder huis een veranda heeft. Het typische daarvan is dat daar de mensen op leeftijd letterlijk en figuurlijk achter de geraniums zitten.

Onderweg naar Quebec stopten wij nog bij een Walmart. Een Walmart is een gigantische supermarkt. Toen we daar binnen kwamen, keken we onze ogen uit. Je kunt hier natuurlijk je fruit halen en je avondeten. Mocht je nou op het laatste moment bedenken dat het toch leuker is om de BBQ aan te zetten, dan kun je in de supermarkt daar ook het vlees voor kopen. Mocht je nou geen BBQ hebben, dan kun je je BBQ ook hier kopen. En wat als je nou geen tafel hebt om aan te eten? Laten ze die hier nou ook net hebben. Oh, en wat als de schutting dan is omgevallen? Dan koop je hier een nieuwe schutting. En wat als de kleren vies worden van de schutting plaatsen? Je raadt het al, want dan koop je hier gewoon een wasmachine. Echt te veel om op te noemen.

Toen we onze ogen hadden uitgekeken stapten we voor het laatste halfuurtje in de auto. Aangekomen bij het hotel in Quebec konden we helaas niet meteen de kamer op. Na een uurtje werd de kamer wel vrij gegeven en mochten wij richting de tiende verdieping. Zo, dat is hoog. Nou, in verhouding niet zo. Het hotel telt namelijk 27 verdiepingen en is daarmee een van de hoogste gebouwen hier in Quebec. Ondanks dat we 'slechts' op de tiende verdieping zitten, hebben we een mooi uitzicht over de stad.

's Avonds hebben we een wandeling gemaakt door Quebec en alvast uitgestippeld wat wij morgen allemaal willen bekijken. Ons diner bij de Italiaan was erg lekker en met ons buikje vol zijn we terug gegaan naar het hotel.

Wat ik nog niet heb verteld, is dat wij vrijdagavond gaan dineren op de bovenste verdieping in het hotel. Je neemt dan plaats aan tafel en de tafel bevindt zich op een draaiende schijf. Tijdens het eten draai je dus rond en kun je zo genieten van een panorama uitzicht over de stad.

Als laatste wil ik afsluiten met een mop. Victor heeft er namelijk hard zijn best op gedaan om deze mop zo enthousiast mogelijk te vertellen. Komt ie: 'Er komt een blondje bij de pizzeria. Ze bestelt een pizza en de ober vraagt of ze de pizza in zes of acht punten gesneden wilt hebben. Het blondje antwoord daarop: "Doe maar zes punten, want acht punten krijg ik niet op."' Tot morgen!

Oh ja, trouwens; gisteren lukte het mij niet om foto's te uploaden, maar die staan er nu wel bij. Als jullie het leuk vinden om ze te bekijken, vinden jullie ze bij het reisverslag van gisteren.

• 28 Juli 2016 - 21:52

June:

Ha Stefan,

Wat hebben jullie het geweldig en wat kun jij leuk schrijven zeg!!
    Heel leuk om op deze manier met jullie mee te reizen.
    kijk alweer uit naar het volgende verslag.

Groetjes aan je ouders en broer,

Groetjes June