Groot, groter, rust - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu Groot, groter, rust - Reisverslag uit Peterborough, Canada van Stefan Niet - WaarBenJij.nu

Groot, groter, rust

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

19 Juli 2016 | Canada, Peterborough

Vanochtend ging om half 5 Nederlandse tijd de wekker. Op een aantal dingen na stond alles al gepakt voor het vertrek. Tussen kwart over 5 en half 6 vertrokken we (na een lastig afscheid voor 3 weken) richting Schiphol voor onze eerste reis richting Noord-Amerika; en in dit geval dus Canada.

De vlucht verliep eigenlijk wel vrij soepeltjes. Zoals ik had verwacht kon ik niet slapen in het vliegtuig en op het moment dat je net indommelt.. Jawel, eten. Gelukkig hadden we van die mooie schermpjes in de stoel voor ons waarop je films kon kijken, spelletjes kon spelen en zelfs in de cockpit mee kon kijken.

Na ruim 7 uur vliegen landden we op Toronto Pearson International Airport. Na een enorme wandeltocht kwamen we eindelijk bij de douane en daarna hadden we gelukkig ook snel onze koffers. Toen was het tijd om de auto op te halen. Maar ja, waar vind je de bordjes 'Car Rental'? Na lift in, lift uit, treintje in, treintje uit, lift in, lift uit, trap op en de gang door kwamen we na 10 minuten uiteindelijk in de goede vertrekhal en dus toen ook bij de autoverhuur aan. We hadden zelfs de luxe om zelf een auto uit onze prijsklasse uit te zoeken en kozen uiteindelijk niet voor de mooiste, maar voor de meest ruime de best uitgeruste auto.

Na onszelf geïnstalleerd te hebben in de auto kroop ik achter het stuur om op weg te gaan naar ons eerste overnachtingsadres: Elmhirst Resort. Na eerst snel een stop te hebben gemaakt bij de Subway om een broodje (lees: XXL stokbrood) te halen, begaven we ons op een van de snelwegen rond Toronto. En hier was onze minivan echt een mini. De dikste 4x4 wagens en gigantische trucks rijden om je heen. Onderweg zie je alleen maar snelweg, gebouwen, fabrieken, typische motels en hoe verder we van Toronto weg reden, hoe rustiger het werd. Zo rustig zelfs, dat we op gegeven moment links en rechts van ons enorme grasvelden, bossen en schitterende boerderijen tegen kwamen.

Uiteindelijk kwamen we tegen half 5 lokale tijd aan bij Elmhirst Resort. En echt, ons huisje ligt een beetje achterin het park, direct aan Lake Ontario met een eigen steiger en een schitterend uitzicht over het meer. Ideale plek om de vakantie lekker te beginnen. Na snel boodschappen te hebben gedaan en een soepje te hebben gegeten is iedereen lekker zijn eigen ding gaan doen. Nu schrijf ik om half 9 lokale tijd het verslag, wat betekent dat het in Nederland nu half 3 is en we dus zo een 22 uur wakker zijn.

Ik zal nog wat foto's proberen toe te voegen strakjes. Morgen gaan we waarschijnlijk een dag bij het meer doorbrengen, waar we kunnen varen, kanoën, waterskiën en zelfs met een watervliegtuig mee de lucht in kunnen. Genoeg te doen, dus wij vermaken ons hier wel!

• 20 Juli 2016 - 20:18

Carla:

Veel plezier, gezellige foto's, heel erg benieuwd naar jullie canadeese car!

Lfs Carla